vesticin kabinet

presvlacenje bloga i vojska u 21om veku.

Autor alapaca in svashtara - 8 Apr, 2007

ta daaam. josh jedno veliko prolecno sredjivanje zavrsheno. sredila sam svoj blog : o).kao shto mozhete da primetite obukla sam mu novo odelo, ubacila neke nove prijatelje, malo promenila dizajn vec postojece teme..taman toliko koliko umem. : o) ostaje mi josh samo nekako da smislim da postavim skriptu za search i kalendar i to je to. mislim da ce ovako ostati bar malo duzhe vreme. sad mi ostaje samo da pishem. Smeje se 

gledah vecheras onaj film na pinku..’poslednji zamak’ ili tako neshto. rasplakala sam se malo. ma ja to uvek kad mi tako zhao. eto, a bio je dobar covek. tri suze i gotovo. no, nisam htela o tome da pricham. ako je neko gledao film video je da se radi o vojnom zatvoru. dakle..vjska. ne volim vojsku. ona postoji zbog ratova. bez ratova ona ne funkcionishe. mrzim ratove. placamo ih da bi oni ishli da ubijaju ljude. a ako nije rat sve sto vojnici rade je da zvizde prolanicama preko ograde ‘hej,lepotice...fijuuu’. i za to ih placamo. aman zashto? ja sam za to da se chak i civilna vojska ukine..shto da neko ima obavezu da se obuchava kako da izgubi zhivot? ne razumem. kakva gradjanska duznost, kakve gluposti... ajd sve ovo nekako da i razumem, ima mnogo vojnika koji idu u vojsku, smao da ne bi ishli u zatvor. ajd’ i da razumem drzhavu koja se rukovodi principom ‘kud svi turci tu i mali mujo’. al’ bre, ono shto nikako ne mogu da razumem jesu ljudi koji idu u specijalne jdinice..ej, bre..ti ljudi idu da ubijaju druge ljude i da za to dobijaju pare. aman!! od chega su napravljeni ti ljudi? kako zhive sa svojom savescu ili je nemaju mozda? kako im daju platu? starac 5 poena, zena 10, muskarac 20, vojnik 30....pa saberu..? odvratno. e sad da se ja pitam ja ne bih znala shta cu sa tim ljudima. Da li da ih poshaljem u zatvor ili da ih poshaljem na lechenje? shta bi ste vi uradili?  

na zemlji postoje milioni i milioni ljudi koji se svakodnevno bore da ne umru od gladi..koji se bore protiv raznih bolesti..protiv stresa (tog tihog ubice). ma protiv gomile stvari (evo ovde mozete pogledati kako bi planeta izgledala da ima 100 stanovnika – podaci us manje vishe tachni, lai su zastrashujuci). i u istom tom svetu u 21. veku i dalje postoje vojske i ljudi koji su placeni da ubijaju druge ljude. pored svega, mi se josh ubijamo medjusobno.

 

eto tako nekako je to postavljeno u mojoj glavi. mozda sam ja isuvishe veliki idealista, al’ i neka sam.

I shta da vam kazhem...sem... Hristos Vaskrs!

 


  1. dmc Dodaj komentar

    08 Apr 2007, 14:52

    rat je oduvek bio najprofitabilnija grana industrije .... Nazalost to takodje znaci da je covecanstvo tehnicki najvise napredovalo kroz ratove... I kompjuteri cipovi, internet, nuklearne energije i supuersonicnih aviona.. svega toga jos ne bi bilo da nije bilo ratova... mada kada bolje pogledamo sta nam je takva tehnoloska revolucija donela.. imamo tehnologije i resursa da iskorenimo glad i vecinu bolesti, da ljudi zive komforno i slobodno... dok u stvarnosti milioni ljudi zive bez osnovnih zivotnih namirnica, nezagadjene vode i vazduha, bez osnovne zdravstvene nege i naravno hrane, dok sa druge strane par procenata onih koji drze 90% resursa zemaljske kugle baca par miliona dolara na automobile, jahte, avione, slike, luksuz .... Po meni sasvim "fer" posledica drustva i tehnologije koje je nastalo na krvi.... Tako da sako ko danas prica o nekom napredku, ispada smesan... cini mi se da se u starim civilizacijama bolje zivelo... ili su ljudi imali vise respekta za ljudski zivot (osim naravno robova, ali to je vec druga prica)... Doduse jedina svetla tacka oju trenutno vidim je upravo internet, i iskreno se nadam da ce prava informacija kroz naravno nove generacije (za nas matore je verovatno kasno) uspeti da formira slobodnu svest, svest i licnost koje su kreirane na slobodnoj informaicji.... ako vec naravno nije kasno... jer ko ce nauciti tu decu da ume da trazi i prepozna pravu i slobodnu informaciju ... Sto se same vojske tice.. kako god zeleo da pogledas tu stvar.. jendostravno mi nikako ne moze ispasti kao nesto dobro i humano ... cilj vojske je UBIJANJE... i dovidjenja.. pa bilo to ubijanje za slobodu ili za osvajanje.... Na opasku da si idealista.. ja mislim da smo mi normalni a da su ovi koji nam namecu svoje princpe danas psihopate, tj. proizvod ovakvog militantnog drustva.... Mi samo vidimo ono sto je u nama i sto je nama kao ljudima svojstveno.

  2. bubi Dodaj komentar

    08 Apr 2007, 20:34

    E sad pitanje: Kako ce normalni (u ovome se slazem sa dmc da su ljudi koji ovako razmisljaju normalni)) protiv velike vecine? Kada je ova tema u pitanju izgleda da postoje samo pitanja.
    VAISTINU VOSKRESE!

  3. zaboravi Dodaj komentar

    08 Apr 2007, 23:59

    Živim u Republici Srpskoj i ovdje je ukinuto redovno služenje vojnog roka. Valjda nam je dosta rata, stradanja, ubijanja...Izgleda da smo naučili nešto.
    Samo ne znam šta ćemo sa silnim otpadom belosvjetskih "perača novca" i "humanitarnih" isporuka...i upravo ti isti..nas sada, nažalost, "uče" demokratiji...

  4. bokela Dodaj komentar

    09 Apr 2007, 00:11

    Slažem se sa idejom da ne mora svako da ide u vojsku. Da bi trebalo da postoji profesionalna vojska i kod nas - i da ti ljudi budu naravno dobro plaćeni (me za ubijanje).

    Istina je da vojska ima za cilj odbranu matične zemlje, ali isto tako može se upotrebiti i u agresorske svrhe (kao što smo mi već to iskusili).
    Problem vojske nije od juče, već od postojanja čovečanstva. Vojska je neophodna prevashodno zbog očuvanja zemlje. U istoriji ste imali dobre države koje nikog nisu napadale, živele svoj život, a opet imale vojsku. Jer mi ne možemo da znamo kojoj će državi u susedstvu da padne na pamet da nas napadne. Inače, države se i cene po tome kakva im je vojska i naoružanje. Sa time se danas pregovara u svetu i postavljaju uslovi. To rade velike sile. Setite se samo Severne Koreje do pre par meseci, kako je zezala Amere sa svojom nuklearkom. Evo sad i Iran isto to radi.

    Slažem se takođe da vojska i ratovi guraju razvoj društva i tehnologije, ali lično mislim da bi društvo kao celina moglo da živi bez ratova i vojske, problem je što shvatam zašto tako ne može da bude.

    Iskreno se nadam da će civilizacija u celini (čovečanstvo) doći u stadijum ekvilibrijuma. Možda sam utopista i idealista, plus, optimista, ali priroda je takva da stalno ima nekog ne balansa i nekog žarišta i da jači jede slabijeg. Pošto smo i mi sami proizvod prirode, još dugo ćemo igrati po njenim pravilima, dok se jednom ne otrgnemo pojedinim životinjskim nagonima.

    Živela Sloboda, Živela Slobodna Informacija!

  5. dmc Dodaj komentar

    09 Apr 2007, 07:18

    Ja ne verujem da ce covecanstvo ikada dostici ekvilibrijum ... Nazalost... ne znam daj boze da gresim... a i da bude .. mene davno nece biti ... Sto se tice Srbije i nase vojske.. po meni je ovo smesno jer smo i vojno i u miru izgubili sve sto smo izgubili moci .. prema tome nije mi jasno cemu smo je imali i spremali se 50 GODINA... sa druge strane i da imam sada mnogo jacu vojsku sta opet mozemo protiv amera ?? Mislim ne kazem da ne treba da se borimo protiv imperijalizma i globalizma... ali zaboravimo na vojsku.. znanjem i objektivnim informacijama cemo po meni pre nesto promeniti nego cucati u rovu dok te on gadja iz albukerkija... POZDRAV

  6. veshtica Dodaj komentar

    09 Apr 2007, 11:08

    @dmc ok, mogu se slozhiti sa tim da je rat uslvio napredak tehnike, ali cu se ipak nadati da je rat uslvio samo usled nedostatka neceg drugog, iako znam da to nije realno.
    jer ratovi su samo posledica zavisti, ekonomskih resurska koje jaci zeli da prisvoji, pomeranja granica ili pak neshto drugo..sve su svemu iza svega toga su moc i novac.
    i onda se opet vrtimo u krug. shto se tiche stare civilizacije (to je duga pricha, ali rto teme za sledeci post ;) ) ne znam koliko bih vishe volela da zhivim tamo, ali da se ljudski zhivot vishe cenio, pa da jeste. Mada krace je i trajao, ali postojao je neki uredjen red koji se morao poshtovati. nas zhivot ne vredi nishta, mozhda malo vishe nego prethodnih godina (mislim na devedesete, kada je covek na ulici bio samo broj, i mogao ‘slucajno’ da strada u obracunu dva ludaka na ulici..jer oni su mogli da imaju pishtolj). i shta nam treba vojska pored svega toga? bash kao shto kazesh, cilj joj je ubijanje.

    @bubi polovina ove zemlje su ti oni velikosrbi (al’ sve na rechima,srecom) koji bi ishli u rat, chim izbije (al’ opet na rechima,srecom), koji ce da idu da brane Kosovo..itd. kad izuzmesh te, koji se busaju u grudi svojom gluposcu, a to josh uvek ne shvataju, pa izuzmesh ove starce shto su pretekli iz prvog i drugog svetskog rata, pa se uspomena secaju dok vojska postoji,a ako prestane da postoji zaboravice na sve, pa izuzmesh decu koja se ne pitaju..onda dodjesh na jednu pristojnu cifru judi gde su snage prilichno izjednachene..mislim stavovi za i protiv :D. E, al’ sad ono shto meni bode ochi je kako jedan na primer univerzitetski profesor, akademik, koji je vojsku video na americhkim filmovima i kad su mu matorci sredili da kuva kafe u istoj, na odsluzenju vojnog roka moze da brani stav da vojsku ne treba ukinuti? I generalno i u zemlji Srbiji?

    @zaboravi ma znash ..ta demokratija..hm, kako vreme prolazi sve vishe i vishe razmishljam koliko tu ima rupa..ma bre ne moze bas svako da se pita..mislim jesam ja protiv bilo kakve diskriminacije, al’ jbg…kad smo okruzheni budalama, toliko okruzeni da je ponekad tesko da budesh budala, od tolike konkurencije!
    A to shto je ukinuta vosjka kod vas, znam i podrzhavam.

  7. veshtica Dodaj komentar

    09 Apr 2007, 14:06

    @bokelaMa gle’..ako mene pitash nema nikakve druge funkcije vojske sem da ubija. Posle toga suljdi mrtvi. Znah kako kazhe, gde vojska prodje tu trava ne niche...Dakle, odbrana, napad..tralalla..ljudi su mrtvi.
    Ali ajde i da uzmemo u obzir to shto ti kazhesh da je vojska tuda brani ljudi. Pa chek’...jel mislish da ova nasha vojska mozhe od necega da nas odbrani?Sa onim topovima koji su vishe staro vozdje nego sto su u upotrebi?Sa PVO-om iz ’50 godine?Ja ne verujem. Mislim da smao uzalud troshe drzavne pare, koje bi mogle da se daju u mnogo korisnije svrhe. Ustaove i objekte koje oni drze, smao po Kragujevcu..pa to je strashno. Jedan od najlepshih objekata, na prelepom mestu, pored Prve srpske gimnazije i prvog srpskog pozorishta, jeste Dom vojske. Zashto?Chemu?
    A ako se drzave cene po tome, pa mi smo poslednji na toj lestvici, a cisto sumnjama da bi mogli da ucenjujemo nekog topom kraljevica Marka :))
    Sa ovim da vlada zakon jacheg, tu se potpuno slazhem. Ali bash zato, obzirom da smo slabi i da nam je ta vojska smeshna..da mi nekako lichi na pradu olovnog vojnika, zato mislim i da treba da je ukinemo. Pa bolje nishta nego troshak.

    @dmc ja se potpuno slazhem sa ovim ‘znanjem i objektivnim informacijama cemo po meni pre nesto promeniti nego cucati u rovu dok te on gadja iz albukerkija...’ :))

  8. zaboravi Dodaj komentar

    09 Apr 2007, 14:31

    Mi ovde smo nažalost samo šahovske figure...Tamo neko, maltene nepismen, kroji nama, evropljanima sudbinu na svoj način.. oni nas uče ljudskim pravima, demokratiji i ljudskom dostojanstvu?!
    ponižavajuće i još gore od toga.
    I još će biti kao neka zajednička profesionalna vojka?
    Zbog osnovnih elemenata države? Koje države. Ove koje ima..iscjepkane, skoro samo na papiru?
    Eh..o tome bih mogla do prekosutra pisati, ali moram da idem...
    vidimo se za vikend, ponovo...
    nabacite osmjeh:)

  9. veshtica Dodaj komentar

    09 Apr 2007, 14:46

    ja ga vec nabacila :))
    i odoh da iskoristim ovo prelepo vreme!!
    a ako sam dobro shvatila i ti negde putujesh..pa..srecan put !! :))

  10. dmc Dodaj komentar

    09 Apr 2007, 15:32

    @vestica: kada bolje razmislim vecinu ljudkse istorije principi na kojima su pocivala drustva su bili isti.... bilo je par odabranih i njihov zivot je vredeo ... dok su obicni ljudi ziveli kao posledica pukih slucajnosti i njihov zivot je uvek mogao da se pretori u necije brojke.... Ali dobro.. ne gubim nadu i ja cu uciniti sve sto mogu da se izmeni drustvo.. mozda ne mogu mnogo... ali sigurno necu pomoci da se odrzi ovkvo drustvo.. sto se vojske tice.. imam extreman stav.. ukinuti potpuno.. to je utopija.. ali to je jedino pravedno resenje!!!.

  11. satenska Dodaj komentar

    09 Apr 2007, 21:23

    nepotrebno si lila suze za "jadnim" generalom, ja se ne mogu oteti utisku da je i njegov lik strasno negativan...

  12. veshtica Dodaj komentar

    10 Apr 2007, 19:21

    @dmc..pa to je bitno..da svako od nas da mali deo sebe i da bar pokusha d apromeni neshto.ali svako..pa znash gde bi onda bili!a ne mi smo samo naviknuti na ono shto nam je dato :(

    @satenska ma ja sam ti takva, mali emotivac..na generala vec zaboravih, al' da opet gledam film, verovatno bih se opet rasplakala.
    a mozda podsvesno zbog toga sto znam, kakav je zivot svim tim ljudima, i sta nose u sebi..i celog tog jednog sistema.

    a kad smo kod toga, i ta vojska je glupava zbog josh jedne stvari..kad imash momka koji je u vojsci..kako je smao glupo cekati vikende, odsustva tralala.
    jednom i nikad vishe :))

Dodaj komentar
Dodaj komentar





Zapamti me