E da mi je neko prichao....
Taman sam se spremala da krenem u chitaonicu i reko ajd’ da obidjem drugare pre nego shto krenem. Svratim do dmc-a..kad tamo imam i shta da vidim. Komentari na njegovom poslednjem postu su krenuli u sasvim suprotnom postu, pa ja zbog tga reshih da malo kazhem shta imam da mislim.
Kazhe Goca (ne nasha Goca, nego ona blablabla) da su Srbi izuzetan narod. Ajde? A po cemu to? Jel’ su pametni? Ako jesu nisu zato shto su Srbi, nego zato shot se sticajem okolnosti dogodilo da se masa inteligentnih ljudi rodi na teritoriji jedne zemlje. Mada i ne znam kako smo to pametni, a vidi gde smo. Jel’ su lepi? I ako jesu, nisu zato shot su Srbi, a i lepota je subjektivna stvar. I da ne nabrajam dalje.Dakle, navedi mi jednu karakteristiku, koja vazhi samo za Srbe, zato shto su Srbi. Ne postoji. Nema je. Jedno je istorija, koja je karakteristicna za svaki narod po na osob. Tradicija takodje. Ali shta ja ima da se ponosim time shto smo mi prvi u srednjem veku jeli nozhem i viljushkom? Kakve ja koristi imam od toga. Kad se mi od toga danas nismo mrdnuli. Ja zhivim u 21 veku. Hocu da putujem , da se shkolujem u inostranstvu, da nemam problem sa vizama, da kad zavrshim fakultet, ne razmisljam da li ce imati posla, da deca ne umiru od zapaljenja pluca, da deca ne umiru od gladi, da se ljudska prava poshtuju.
A necu da zhivim od toga shto smo mi poedili tad i tad, na tom i tom boljnom polju.
Nacionalizam, patriotizam, shovinizam. Goco, jel’ da ti pishem razliku, ili znash?
Patritoe josh mogu da razumem, donekle. Ti si nacionalista koji naginje shovinizmu.
Po definiciji. Dakle, to shto ja kritikujem Srbe, je moja lichna stvar, i moje lichno ubedjenje. Ja zhivim u zemlji Srbiji, i gledam, i chistim svoje dvorishte. Mene bash briga da shta radi komshija. I zato kritikujem Srbe i Srbiju. Shto bih kritikovala Ameriku? Kakve ja veze imam sa njima? Hoce da mi bude bolje? Nece. A ovo drugo osecam kao potrebu. Kad mi neshto smeta, ja kazhem. Evo i sad.
Mislim da nas je taj stav koji ti imash i doveo ovde gde smo. Mi smo uvek bili nepobedivi narod, nebeski narod, niko ne sme da nas bije… i tako dalje. Zato imamo sve one ratove iza sebe, zato imamo zhrtve, zato i danas ljudi ne mogu da se oporave od toga.
Hajde reci nekom kome su Srbi ubili decu, da su Srbi izuzetan narod. Hajde, kad vec tako mislish. Ajde reci nekom, ko je izgubio sve u poslednjim ratovima, (a nije Srbin) da su Srbi izuzetan narod.
Ne mogu se poistovetiti dve biljke, dva maslacka, dva psa, a kamoli citava jedna nacija. Sasvim je glupo, neiskusno i nepromisljeno, i pokazuje veliku rupu u znanju i obavestenosti, tj. pokazuje ogromno neznanje prilepljivanje nekih osobina chitavoj jendoj naciji, sastavljenoj od miliona i miliona dusha, razlicitih godina, interesovanja, prioriteta, potreba, obrazovanja, vaspitanja, iskustva…
Sramota je posle svega shto smo prozhiveli. Ruzhno je.
A sad da ti odgovorim na poslednji komentar:
Ja nisam srpkinja, ja sam gradjanin sveta, ja volim sve dobre ljude na ovom svetu, bili oni Srbi, Albanci, ili Kinezi. Ja svoje roditelje obozhavam, ali ne zato shto su Srbi, nego zato shto su to moji mama i tata , imenom i prezimenom, fenomenalni ljudi koji su men ii mojoj sestri pruzhili vaspitanje, obrazovanje i bili podrshka, kad god je to bilo potrebno (a bogami i kad nije), dakle divni ljudi.
A shto se tiche kompetentnosti… Jas am iako duplo mladja od tebe, proshla gomilu i gomilu seminara na ovu temu, procitala gomilu i gomilu knjiga na ovu temu, odgledala beskrajno mnogo filmova, o ratovima, o proslosti, o istoriji, pratim drustvenu, politicku i ekonomsku situaciju ove zemlje….a sve to dok se ti mackas sa 20 kremica. Pa ko je kompetentniji??
Mogla bih da pishem na ovu temu, josh mnogo, ali zaisa moram da idem, sushtina je svima jasna. Da uchim, da se razvijam, da se produhovim, i pomognem ovoj zemlji..ako mi bude dala priliku… Ja bar radim na tome, suve kozhe i obraza.
Kazhe Goca (ne nasha Goca, nego ona blablabla) da su Srbi izuzetan narod. Ajde? A po cemu to? Jel’ su pametni? Ako jesu nisu zato shto su Srbi, nego zato shot se sticajem okolnosti dogodilo da se masa inteligentnih ljudi rodi na teritoriji jedne zemlje. Mada i ne znam kako smo to pametni, a vidi gde smo. Jel’ su lepi? I ako jesu, nisu zato shot su Srbi, a i lepota je subjektivna stvar. I da ne nabrajam dalje.Dakle, navedi mi jednu karakteristiku, koja vazhi samo za Srbe, zato shto su Srbi. Ne postoji. Nema je. Jedno je istorija, koja je karakteristicna za svaki narod po na osob. Tradicija takodje. Ali shta ja ima da se ponosim time shto smo mi prvi u srednjem veku jeli nozhem i viljushkom? Kakve ja koristi imam od toga. Kad se mi od toga danas nismo mrdnuli. Ja zhivim u 21 veku. Hocu da putujem , da se shkolujem u inostranstvu, da nemam problem sa vizama, da kad zavrshim fakultet, ne razmisljam da li ce imati posla, da deca ne umiru od zapaljenja pluca, da deca ne umiru od gladi, da se ljudska prava poshtuju.
A necu da zhivim od toga shto smo mi poedili tad i tad, na tom i tom boljnom polju.
Nacionalizam, patriotizam, shovinizam. Goco, jel’ da ti pishem razliku, ili znash?
Patritoe josh mogu da razumem, donekle. Ti si nacionalista koji naginje shovinizmu.
Po definiciji. Dakle, to shto ja kritikujem Srbe, je moja lichna stvar, i moje lichno ubedjenje. Ja zhivim u zemlji Srbiji, i gledam, i chistim svoje dvorishte. Mene bash briga da shta radi komshija. I zato kritikujem Srbe i Srbiju. Shto bih kritikovala Ameriku? Kakve ja veze imam sa njima? Hoce da mi bude bolje? Nece. A ovo drugo osecam kao potrebu. Kad mi neshto smeta, ja kazhem. Evo i sad.
Mislim da nas je taj stav koji ti imash i doveo ovde gde smo. Mi smo uvek bili nepobedivi narod, nebeski narod, niko ne sme da nas bije… i tako dalje. Zato imamo sve one ratove iza sebe, zato imamo zhrtve, zato i danas ljudi ne mogu da se oporave od toga.
Hajde reci nekom kome su Srbi ubili decu, da su Srbi izuzetan narod. Hajde, kad vec tako mislish. Ajde reci nekom, ko je izgubio sve u poslednjim ratovima, (a nije Srbin) da su Srbi izuzetan narod.
Ne mogu se poistovetiti dve biljke, dva maslacka, dva psa, a kamoli citava jedna nacija. Sasvim je glupo, neiskusno i nepromisljeno, i pokazuje veliku rupu u znanju i obavestenosti, tj. pokazuje ogromno neznanje prilepljivanje nekih osobina chitavoj jendoj naciji, sastavljenoj od miliona i miliona dusha, razlicitih godina, interesovanja, prioriteta, potreba, obrazovanja, vaspitanja, iskustva…
Sramota je posle svega shto smo prozhiveli. Ruzhno je.
A sad da ti odgovorim na poslednji komentar:
Ja nisam srpkinja, ja sam gradjanin sveta, ja volim sve dobre ljude na ovom svetu, bili oni Srbi, Albanci, ili Kinezi. Ja svoje roditelje obozhavam, ali ne zato shto su Srbi, nego zato shto su to moji mama i tata , imenom i prezimenom, fenomenalni ljudi koji su men ii mojoj sestri pruzhili vaspitanje, obrazovanje i bili podrshka, kad god je to bilo potrebno (a bogami i kad nije), dakle divni ljudi.
A shto se tiche kompetentnosti… Jas am iako duplo mladja od tebe, proshla gomilu i gomilu seminara na ovu temu, procitala gomilu i gomilu knjiga na ovu temu, odgledala beskrajno mnogo filmova, o ratovima, o proslosti, o istoriji, pratim drustvenu, politicku i ekonomsku situaciju ove zemlje….a sve to dok se ti mackas sa 20 kremica. Pa ko je kompetentniji??
Mogla bih da pishem na ovu temu, josh mnogo, ali zaisa moram da idem, sushtina je svima jasna. Da uchim, da se razvijam, da se produhovim, i pomognem ovoj zemlji..ako mi bude dala priliku… Ja bar radim na tome, suve kozhe i obraza.
Dodaj komentar







05 Jun 2007, 21:30
Apsolutno nista ne moram da dodam sve si rekla! i apsolutno se slazem sa tobom!!! >..Nadam se da ce doci dan kada ce nas vise ljudi razumeti i razmisljati tako... do tada nam ne ginu deobe i ratovi!!!.... POzdrav veliki!!!!!!!!!!!!
05 Jun 2007, 22:01
ne znam šta da ti kažem toliko toga si se dotakla, mlada si to stoji i zato moraš oprezno prilaziti ovoj temi. da ponavljam sve ono što sam rekla na blogu dmc ne vredi, ništa nisi prihvatila, ali ipak pokušaj da razmisliš o tome koliko u inostranstvu ima klošara, onih koji nemaju ništa sem onog na sebi, kako oni žive, da li njihova deca umiru od upale pluća? sirotinje ima svuda, ali je nama bolno to što je kod nas dosad nije bilo, svako je imao socijalnu zaštitu i bio je na neki način obezbeđen, danas mi postajemo zapad i razlike se javljaju, pa tako imamo i gomilu puke sirotinje. Što se tiče putovanja šta misliš da li mi procentualno manje ili više putujemo od zapadnjaka (bez obzira na vize)? Što se tiče poslednjeg dela tvog pisma, šta misliš kad bi se svi srbi izjašnjavali kao građani sveta, onda srba ne bi više bilo,a amerikanci bi ostali amerikanci, albanci albanci itd (tome me je naučio moj profesor filozofije kad sam počela da razmišljam kao ti). upravo slušam dina merlina, eto ti primera za odličnog čoveka- njegova pesma burek pokazuje kako odlučno i nežno voli svoju bosnu i srbi vole da slušaju tu pesmu, nas oduševljava takav čovek jer zna svoje korene ,da li bi on nekad rekao da je građanin sveta? onog ličnog dela pisma se neću ni dotaći, jer se ja na svom blogu bavim sasvim drugim stvarima
05 Jun 2007, 22:37
Dugo nisam ništa komentarisao... znaš već zbog čega... ali ovu raspravu moram :)
@vestica: 100% se slažem sa ovim što si rekla. I što reče jedan naš pevač u reklami :) ... Ja tu ništa nebi dir'o.
Kada više ljudi bude tako razmišljalo možda ova zemlja krene boljim putem.
05 Jun 2007, 22:44
@ Vestica:Isto razmisljamo i drago mi je da nas ima:)
06 Jun 2007, 02:04
Bravo Weco! Divno si, i sa dosta besa, ali onog pozitivnog, napisala ovaj clanak.
Bacila sam pogled na pomenute komentare, heh, i kad sam shvatila o kojoj se Goci radi sve mi je jasno. Ima nazalost mnogo takvih ljudi sa takvim stavovima, i jednostavno retko ko moze da se promeni. Ipak mislim da je nada u mladima, koji uglavnom misle tako kao ti. Naravno necu da se usudim da kao dotichna Gdja Goca, generalizujem stvari i da kazem da je tako kod SVIH mladjih i onako kod SVIH starijih osoba.
Samo jedno, lepo je reci i misliti da si "gradjanin sveta". Volim i ja sve ljude sveta, ali prvo sam svoja, mamina i tatina, pa Kragujevcanka(iako nisam rodjena ovde ali to je grad kog najvise volim), onda Srpkinja pa i gradjanin sveta. Ali ne diskriminisem nikoga ni po kakvom osnovu i trudim se da nemam nikakve predrasude o bilo kome pojedinacno, a pogotovo o narodu nekom (pa i nasem) generalno. Uh jos mnogo mogu reci, ali sam se u mnogo toga slozila ovde sa tobom, a i tvoj je blog pa cu prekinuti sa pisanjem. Hehe poz!
06 Jun 2007, 05:47
Dobro ljudi, sve je to OK.. ne slazem se sa mnogim misljenjima.. ali bez osudjivanja!!....
06 Jun 2007, 10:36
bravo jovana , razmišljaš na pravi način, pišeš da si prvo svoja, pa mamina i tatina, pa kragujevčanka, pa srpkinja, pa građanin sveta. upravo i ja se tako osećam ,a veštica je za razliku od nas rekla da je ona - ona imenom i prezimenom, pa onda mamina i tatina a zatim građanin sveta! razlika u rečima je mala a u osećanjima ogromna! dmc je doslovno napisao:*jebe mi se za poreklo*, a ti si jovana napisala svoje poreklo, pa kako se onda slažeš sa njima?
06 Jun 2007, 11:07
samo chu rechi,bravo...
06 Jun 2007, 13:08
goco ti i dlaje nisi odgovorila na kljucna pitanja iz mog teksta, shto mislim da bi bilo fer. ovde se nmje pominjalo pitanje kragujevcanka ili ne, ja ovaj grad volim kao grad najvishe na svetu, i pravo da ti kazhem muka mije od toga ko se sve naziva kragujevcaninom, ali sve to ne znaci da zato sto se vodim na SUP Kragujevac da ja imam neku posebnu osobinu.
I dalje pored svih onih pitanja nisi rekla?
Sta ja to gubim shto se ne osecam kao Srpkinja?
07 Jun 2007, 01:55
@goca
mogla si iz konteksta da shvatis da se sa svim slazem sem sa tim jednim jer sam na pocetku te pomenute recenice napisala "samo jedno,....".
A normalno je voleti ono sto ti je najblize, sebe, porodicu, grad i drzavu u kojima zivis. Ali ja ne mogu da mrzim bilo koju drugu drzavu, ili narod, ali isto tako ne mogu da dizem u nebesa ni sebe ni kragujevac ni srbiju. Najnormalnije je voleti vise mamu i tatu, nego komsiju i komsinicu, ali i njima zelim sve najbolje.
07 Jun 2007, 01:59
@westica
Sto se mene tice, svako ko voli i postuje kragujevac, ko ne juri za beogradom ili inostranstvom kao svojim idealom, moze da se zove kragujevcaninom. A ne samo i jedino zbog cinjenice da je neko rodjen ovde, da su mu preci odavde, ili da samo zivi tu gde zivi, najverovatnije pukim slucajem.
Mnoge stvari se ovde trebaju promeniti, a to ne moze ako svi odu odavde. I izvini sto skrecem sa teme.
11 Jun 2007, 10:19
Opaaa, svasta se ovde izdesavalo dok sam bio odsutan. Pa evo ne znam odakle da krenem. Prvo cu reci da se u celosti slazem sa Westizzom, a Goci blabla da mnogo gleda TV i vrlo ozbiljno prihvata "predavanja" iz Skupstine Srbije! Drago mi je sto vidim da na ovom blogu ima ljudi i to omladine koja zdravo i razumno razmislja.
Pre neki dan kada su srbski teniseri (Djokovic,Jankovi,Ivanovic) plasirali u polufinale Rolan Garosa, odma je na TV-u i u stampi pocela prica kako su oni uspeli zato sto su srbi... a sutradan kad je Ana Ivanovic rekla da placa porez u Svajcarskoj a ne u Srbiju nije se pojavio niko nista da kaze. Da me neko pogresno ne shvati ja cenim uspeh tenisera, ali dokle vise da se svaki individualni uspeh pripaja tome sto su oni Srbi?
13 Jun 2007, 15:15
Jedna stvar mi se ovih dana petlja po glavi a to je nestanak sata G. Busa prilikom posete onom selu u Albaniji. Dogadjaj sam po sebi marginalan, ovdasnja stampa publikuje na naslovnim stranama. (doduse, vest je plasirala albanska TV stanica). Sad, sve bi to bilo legitimno, kao onomad kad je Pol Volfovic isao u pocepanim carapama po Turskoj, da se u svakom od tekstova 'nepazljivim citaocima' (koji misle da nisu svi Albanci lopovi) sugerise da Albanci jesu lopovi i kao takvi kradu satove, cak i svojim americkim prijateljima. Dodajem da postoji i vic konstuisan ovih dana na tu temu. Zbog gluposti sadrzaja navescu samo aktere a to su Albanac lopov i Amerikanac lopov. E odgovor na ovu medijsku sizofreniju ne daje niko drugi do cuvena imena ovdasnje politike Genije sa nadimkom tropskog drveta Palma, te Hit majstor Sormaz (doduse, obojica nesveno). Oni nam otkrivaju sta je tu po sredi: Prvi tvrdi da Srbi nisu lopovi (niko ga to nije pitao!?) itd., a drugi da su Srbi ukrali sat odmah bi nas bombardovali. Dragi prijatelji, vidite vi ovde neku vrstu paranoje ili mozda poricanja unapred? Da podsetim, radilo se o nestanku sata koji je protumacen kao kradja a akteri su Albanci.
13 Jun 2007, 15:47
jeste, jeste..a da smo mi, odma' bi nas bombardovali..jeste, jeste..svi nas mrze...aham, teorija velike zavere.
@Pasha ima tu vishe problema u celoj tvojoj prichi.
Jeda su nashi mediji, koji su katastrofalni sa izuzecima..vrlo vrlo retkim. I sad njima kao takvima shta sve pada na pamet da objave, to je skandalozno. Ko shto rekoh, u 15om minutu nacionalnog dnevnika glavni gost je striptizeta, koja bez pardona prica o tome. Nemam ja nista protiv toga, ali imam protiv kad je tu u 15om minutu na nacionalnom dnevniku.
Dakle, izbor katastrofalan.
Dalje, nacin na koji se nto prenosi, je sramota. Taj govor mrzhnje, bezobrazluk, i izvrtanje cinjenica su samo za zatvor. Al, dzabe kad i upravnik zatvora i sudija misle isto, a cena je minimalna.
I umesto da novinari i novine i TV sada posluzhe nekim mnogo boljim stvarima, oni samo i dalje prokopaju neke stvari. To je ona pricha: Novinari to mogu.
A sad ovaj drugi deo price i draga nam gospoda..haha.
pa to sa Palmom , to je ono..da izvinesh..ko o cemu k**** o poshtenju.
14 Jun 2007, 08:54
Ovako... imam godinica i ne spadam u omladinu ( hi, hi, hi... iako se tako osjećam ;). Rođena sam u Srbiji, točnije u Bačkoj... Studirala u Beogradu... Zahvatio me rat pred sam kraj faksa... Ne bih spominjala što mi se dogodilo, ali sam zbog toga morala odseliti. Faks završila u Zagrebu... Udala se, '99. dobila posao u Vukovaru. U Zagrebu sam imala prijatelje među kojima je bilo puno onih koji nisu Hrvati... Naravno, i onih koji su Srbi. Držali smo se cijelo vrijeme rata, pomagali jedno drugom i ostali u kontaktu do danas...
Dolaskom u Vukovar postala sam suzdržanija, kao da je proradila neka auto cenzura... Ne mogu reći da nisam dobro tri puta odmjerila nekoga tko je Srbin i da sam bila podozriva i rezerviranija kada su neki privatni kontakti u pitanju.
Sve te priče, osobne i obiteljske tragedije... Srbi su tada bili u većini i bilo je dosta onih koji su provocirali, vrijeđali... I ja sam se priklonila svom taboru ( valjda, da bih se osjećala sigurnije). Moj muž, inače Makedonac, nakon godina i godina pacifizma i totalnog anacionalizma, postao je hrvatski nacionalist. Gledali smo utakmicu Hrvatska:Makedonija i on je bio očajan što se u Vukovaru pucalo i slavilo kada je Hrvatska dobila gol... Meni je od svega već posatajalo mučno...Prije nekoliko godina sam shvatila da je život samo jedan... i da neću dopustiti neotesancima da mi određuju s kim ću piti kavu, provoditi svoje slobodno vrijeme, biti prijatelj... To što je neki kreten ubio moga ujaka ili prijatelja, ne znači da ja trebam mrziti nekoga zato što je ove ili one nacije...
'91. sam u Beogradu upoznala puno ljudi koji su bili protiv rata i ludila. Na žalost, većina ih je utišala. Sada je, napokon, došlo vrijeme da se ne dopusti pametnima da kažu što imaju.
Veštice... ti si među njima. Eto, za početak, i u Vukovaru imaš virtualnu prijateljicu. ;)
16 Jun 2007, 02:06
Štagod noćas da zapevam vućiće na sevdalinku...
Usnuo sam čobanicu uplakanu u šljiviku...
Grom udari... Planu seno... Rasturi se stado njeno...
Zaplete se dim na uvojku... Reče da se zove Bosna... Čudno ime za devojku?
Nekom Drina teče desno... Nekom Drina lijevo teče...
Sve da teče u dubinu... Na dve pole svet da seče...
Znam tajni gaz, moje lane... Most se pruži gde ja stanem...
Sve da vuku me konji vrani... Nema meni jedne strane dok si ti na drugoj strani...
Osta ovaj stari kompas u grudima... A po polju nikli zabrani...
Crne senke što se gnezde u ljudima nadleću me kao gavrani...
Nekada sam putovao po mjesecu... Kroz vilajet pun hajdučije...
A sada me oči ljudske plaše više nego vučije...
Stoputa su prijatelji u molitvi pomenuti...
Dal će mi se radovati? Ili glavu okrenuti?
Šta slagati? Šta im kasti? Svet ne možeš pesmom spasti...
Njine brige me i noćas brinu
Dok se spremam na put kući... Na put kući...U tuđinu...
Svetom smo se rasipali ko đerdani... Nosili nas nebom ćilimi...
Da li su to stvarno bili bolji dani, ili smo to bolji bili mi?
Nekad smo se bratimili po pogledu... Sluteći da isto sanjamo...
I bogu je prosto bilo krstimol' se ili klanjamo...
Balašević
**
I važno je da su ljudi ljudi. I važno je da umijemo da volimo i da poštujemo različitosti. I volim moje prijatelje na sve tri strane ove i susjednih država. Mnogo ih volim. I niko nije bolji. Postoje niti koje nas spajaju, ali one, nikako nemaju nacionalni predznak. Kako se prepoznajemo?
jednostavno...
jako jako jednostavno
pozdrav iz Bosne
01 Jul 2007, 01:00
hmmmmmmmmmmmm...
svaka cast...medjunarodna tema...ima oko cega da se raspravlja...
01 Jul 2007, 01:09
Iskljucivo dajem komentare na zadatu temu ali kad se tema izokrene od svih moralnih dogmi ja moram da reagujem...
svako je bio dete i svako se seca svojih najlepshis trrenutaka u zivotu...ali to ne znaci da postanemo rob tih osecanja i da se vezemo uspomena koje cuvamo negde samo za sabe...
01 Jul 2007, 16:50
@aligator..
pa sushtina je da mso mi individue koje odredjuju same svoj zhivotni tok, a ne d avec imam neshto shto mi je predodrejeno.
zapravo imam. genetski materijal svojih roditelja..
ali to je opet nevezano za gore napisano.
i fenomen o kom raspravljamo.