vesticin kabinet

Bloggers against abuse

Autor alapaca in svashtara - 27 Sep, 2007

[Prenesi dalje:] STOP NASILJU!!   ~Nasilje nad zhenama~

Vishe o akciji mozhete prochitati ovde (i ovde, hvala verasenj).
Vreme je da date svoj doprinos.

 

 

nasilje. psihichko i fizichko. zapitash se samo…koje je gore? jedno boli trenutno (vishe nego zauvek) i ostavlja modrice i ozhiljke po telu..drugo po dushi i boli zauvek.razlichiti oblici, zastrashujuce razmere, katastrofalne posledice, nezamislive priche. jedan fenomen – nasilje.

pre svega: Mama i Tata, hvala vam shto nikada od vas nisam dobila chvrgu kao kaznu. hvala shto nikada nisam bila u karantinu. hvala shto mi nikada nishta nije zabranjeno. hvala shto ste uvek imali zhivaca i strpljenja za mene, moje gluposti, nestashluke, pubertet, zahteve, prohteve, zhelje.

nikada mi nece biti jasno shta je to shto nekog natera da maltretira drugu osobu. da li je to pokazivanje svoje moci? davanje veshtachkog disanja umirucem patrijarhatu na pragu 21og veka kada zhene dobijaju sve vecu smaostalnost? kakva to zhivotinja zhivi u choveku, koja mu ne da da rechima iskazhe to shto oseca, vec mora nasiljem?Ja to ne mogu da shvatim. Moj um to ne mozhe da pojmi. hej, bre, to boli, to ostavlja posledice. to razara porodice, to unishtava tudja srca, tudje zhivote.odvratno, primitvno, strahno, bolesno. i shto je najgore, kada vidite primer nasilja jacheg nad slabijim, natera vas da pozhelite da i vi njega dobro istuchete. Goca je prichala o nasilju u porodici. ja cu se osvrnuti na nasilje nad zhenama.
ja bih naravno imala shtoshta da kazhem na ovu temu. ali plashim se da se ne zanesem. zato cemo poslushati shta kazhu knjige.


* Žene i djevojčice shirom sveta, bez obzira na nacionalnu, rasnu i vjersku pripadnost, kulturu, dob i status, izložene su raznim oblicima fizičkog, seksualnog, psihološkog i ekonomskog zlostavljanja.
* Prema podacima Svjetske zdravstvene organizacije, različite studije pokazuju da je u proseku između 10 i 50% žena iskusilo neki oblik fizičkog nasilja od partnera, da je između 12 i 25% žena podvrgnuto pokušaju ili samom prisilnom seksualnom odnosu.
* Neverovatna brojka od čak četiri miliona žrtava trgovine ljudima godišnje zastrašujući je podatak o razmerima eksploatacije žena i dece koji ukazuje na preko potrebnu borbu za sprečavanje trgovine ženama (trafficking).

Počinioci nasilja redom su:
suprug u 49,24%
otac u 17,84%
sin u 12,26%
vanbračni partner u 6,83%
bivši suprug u 1,41%
deda u 0,92%
ochuh u 0,71% slučajeva

a shta kazhe pravo?
U međunarodnim dokumentima nasilje se počinje razmatrati tek devedesetih godina 20. veka. Jedan od najznačajnijih dokumenata za ženska ljudska prava Konvencija o ukidanju svih oblika diskriminacije žena usvojena 1979. ne sadrži nikakve odredbe o nasilju nad ženama. Konvencija definishe diskriminaciju žena tek kao: … bilo kakvo razlikovanje, isključivanje, posljedicu ili namjeru umanjivanja ili potpunog ukidanja priznanja, uživanja ili prakticiranja od strane žena, bez obzira na bračno stanje, a na temelju jednakosti muškaraca i žena, na temelju ljudskih prava i osnovnih sloboda u političkom, gospodarskom, socijalnom, kulturnom, civilnom ili drugom polju.

Primera = nebrojano mnogo. I zastrashujuci su. Pre neke dve godine mozhda, na b92 je bila emisija o zhenama iz srbije koje su ubile svoje muzheve zbog dugogodishnjeg zlostavljanja koje je prethodilo ubistvu. Zastrashujuce su kazne koje su dobile. Strashno je to shto zhive u drzhavi kja ih svojim mehanizmom ne shtiti, a onda su josh kazhnjene na tako brutalan nachin. Da, ja znam dam so prichali o tome vec, id a se ne sme zakon uzimati u svoje ruke, i ja cvrsto stojim iza toga, jerk ad bi se svi ubijali, da bi reshavali problem, nas ne bi bilo. Zato se valjda razlikujemo od zhivotinja. I iskreno mislim da nasha zemlja nema monopol nad problemom nasilja nad zhenama. To se deshava svuda u svetu, samo ima dosta razvijenihijih zemalja, koje su dostigle i taj stepen ravoja da mogu da reshavaju i taj problem. mi nazhalost nismo.
Ali ono shto mozhemo da uradimo je..da nebezhimo od tih problema, da se ne sklanjamo, i da kazhemo, neka ih neka same reshe. Mozhemo mozhda da pomognemo, da uputimo, da posavutujemo. Chesto te zhene shto zbog straha, shto zbog ochuvanja porodice (koja ce ipak neminovno puci, verovatno sa josh gorim posledicama), ponekad i zbog statusa, dovode svoj zhivot na rub egzistencije. Ako makar i jednoj pomognemo, uchinili smo veliku stvar.

 





 

  1. alapaca Dodaj komentar

    27 Sep 2007, 02:10

    chlanak je bio plniran za sutra..i tela sam josh malo da ga doradim.mad apoenta je jasna...te stoga neka ga.
    objavljen je zato shto sam videla da su walker i verasenj tu..pa da mi daju uputstva shta i kako..ako treba neshto da se ispravi.
    Hvala :)

  2. alapaca Dodaj komentar

    27 Sep 2007, 02:11

    malo je glupo shto sama sebi ostavljam vec drugi komentar ali ne mogu d averujem da pishe tela...a lepo sam napisala htela..gladan mi je rachunar pocheo je da guta slova...

  3. shadow Dodaj komentar

    27 Sep 2007, 06:42

    Nema potrebe da se posle ovoga ispravljas, necemo misliti da si nepismena. A kad vec ovako lepo mislis i brines o ovakvim stvarima, daj molim te sledeci put izbaci ovo dvoslovlje i pisi normalno. Napisala si da te je strah da se ne zaneses. Samo se ti zanesi i napred sa ovakvim temama.

  4. zaboravi Dodaj komentar

    27 Sep 2007, 08:45

    Svaka čast, ni sumnjala nisam da ćeš učestvovati u akciji!

    Uf, fenomen domaćeg nasilja praćen je sistemom mehanizama koji održavaju nevidljivost nasilja nad ženama ( a tek vidljivo je posebna priča), od poznatog pristupa da je to "privatna stvar" porodice od pojma "moralne žene", sistema predrasuda, ekonomske zavisnosti i nesigurnosti, sporih intervencija nadležnih službi, osustva podrške najbližih, neobavještenosti o pravima, sve do ženske šutnje zasnovane na tradicionalno ugrađenom pojmu "stida ili srama" ili ideje da nasilnike trpe "zbog djece"..

    Zaustaviti nasilje, je obaveza svakog člana društva. Neophodna je i prevencija i intervencija.

    ** pogledaj Walkerov komentar na mom blogu: trebaš ostaviti link:
    http://www.blogcatalog.com/discuss/entry/you-can-be-a-part-of-blogging-history

  5. domacica Dodaj komentar

    27 Sep 2007, 11:57

    protiv nasilja svake vrste, da čovek čoveku bude čovek a ne vuk, i bloger blogeru prijatelj, u to verujem svim srcem.Kako do vinjete koja je i na tvom i jerinom blogu?

  6. bubi Dodaj komentar

    27 Sep 2007, 12:07

    Da, da zakoni postoje i pravo je na strani zrtava ALI JE NEVEROVATNO SPORO!
    Zaustavimo nasilje!!!

  7. veshtica Dodaj komentar

    27 Sep 2007, 17:26

    @shadow
    ja se godinama bavim ovim problemom, i znam mnogo primera, mnogo podataka. mnogo sam besna i kivna. i mogla bih svashta reci. a nemam bash pravu rech. zato sam stala.
    a shto se tiche dva naslova nisam bash razumela....

  8. veshtica Dodaj komentar

    27 Sep 2007, 17:27

    @zaboravi
    sve si rekla u recenici da je obaveza svakog chlana drushtva da zaustavi nasilje. taj nash mali doprinos, je u stvari jako veliki...ako svi doprinesemo.

  9. veshtica Dodaj komentar

    27 Sep 2007, 17:31

    @zaboravi
    sve si rekla u recenici da je obaveza svakog chlana drushtva da zaustavi nasilje. taj nash mali doprinos, je u stvari jako veliki...ako svi doprinesemo.

  10. veshtica Dodaj komentar

    27 Sep 2007, 17:31

    @domacica
    i ja verujem, ali me realnost svakodnevno demantuje. :(

  11. veshtica Dodaj komentar

    27 Sep 2007, 17:32

    @bubi
    moglo bi pravo biti i malo vishe na strani zhrtava.
    a o brzini i da ne prichamo.
    jedan korak napred, pa dva nazad.

  12. veshtica Dodaj komentar

    27 Sep 2007, 17:33

    @bubi
    moglo bi pravo biti i malo vishe na strani zhrtava.
    a o brzini i da ne prichamo.
    jedan korak napred, pa dva nazad.

  13. veshtica Dodaj komentar

    27 Sep 2007, 17:41

    moj racunar upravo vrshi nasilje nadamnom. shto se da primetiti....

    inache, slab mi je neshto odaziv blogera...samo devet blogova za sad...i prilicno malo komentara na svim blgovima kada dobro osmotrite i vidite da su komentarisali isti ljudi?
    blogeri, ne okrecite glavu!!!

  14. zaboravi Dodaj komentar

    27 Sep 2007, 19:37

    Preventiva umjesto represije, naš je moto!;)

    i tako, moram još da pomenem nešto što htjeli ili ne moramo priznati:
    naša djeca gledaju crtane filmove pune nasilja.
    serije, filmove, igraju užasne i nasilničke igrice tipa: "odsjeci mu glavu".
    Gledaju poluobučene "zvezde", polupismene ljude koji se vulgarno izražavaju, idoli su im kriminalci koji su puni "love" - ono bez rada... cijelo društvo je postalo izopačeno, a sve se zove demokratija ili? kako, ne znam.

    Učila sam dijete da kad mu neko nešto da kaže: "hvala", da vaspitačici kaže: "molim vas", "mogu li", "oprostite".. i sl. pa je jednog dana došao iz vrtića i rekao: "ja više neću da idem". - Kad pitam tetu da idem u wc ja joj toliko riječi moram reći da se umalo nisam upiškio. Drugi samo ustanu i izađu...
    pa ti vidi..
    baš sam se raspisala, izvini..

  15. verasenj Dodaj komentar

    27 Sep 2007, 19:46

    Hvala, veštice, za učešće u akciji i za ovaj kvalitetan članak :*
    Na žalost, nisam uspela da napišem sve što sam pročitala o najmlađim žrtvama nasilja, ili, u najmanju ruku, nemarnosti kojom se odrasli odnose prema svetu kao i jedni prema drugima, što pogađa i decu.
    A takvih primera ima i previše. Nadam se da je ovo samo početak ujedinjavanja blogera za neki viši cilj. :)

  16. veshtica Dodaj komentar

    27 Sep 2007, 20:28

    @zaboravi
    bash naprotiv.
    nisi se raspisala...mislim jesi, ali nikada nije mnogo kada nisu prazne rechi. ja se sve slazhem..mislim da je program za klince uzhasan..i po hiljaditi put kazhem, ja sam rasla na branku kockici,forama i fazonima, nindza kornjachama, sara kej albumima, i barbi lutkicama...danashnja deca gledaju pokemone, digimone, teletabise i igraju se rata.
    aman dosta smoih prozhivljavali.
    strashna degradacija drushtva se desila i deshava se na ovimprostorima.
    srbija je narochito ove godineu jako loshem stanju.
    ako neko malo vishe prati vesti, chita novine shvatice zashto ovo pricham.

    a lepo vaspitanje, ah...kulturo....

  17. veshtica Dodaj komentar

    27 Sep 2007, 20:29

    @verasenj
    nema na chemu.
    vrlo rado prihvatam da budem deo ovakvih akcija.
    ja godinama unazad huchem i buchem protiv nasilja. borim se na svakom svom koraku. posvecujem slobodno vreme tome. najmanje shto mogu je da napishem to i na svom blogu. hvala tebi shto si nam prenela poziv. :)))
    i ja se nadam.

  18. Urke MMI Dodaj komentar

    27 Sep 2007, 22:02

    Pozdrav za učešće u ovoj priči. Interesuje me, da li postoje statistički podaci, zapravo, da li su vršena istraživanja o zlostavljanju muškaraca od strane žena? Jer, ovaj tvoj zapis, i mnogi drugi, u kojima se pominje žena kao žrtva a muškarac kao nasilnik velikoj većini muškaraca koji ne spadaju u tu grupu nasilnika deluje kao upravo nasilje žena nad muškarcima, tim drugim, nenasilnim.

    Baš ovih dana trpim na poslu nasilje žena na poslu nadamnom (dojadiše pevanjem nekih tupavih pesama). Kome da se žalim? :)

  19. biljana Dodaj komentar

    27 Sep 2007, 22:22

    *veshtica
    'moglo bi pravo biti i malo vishe na strani zhrtava.
    a o brzini i da ne prichamo.
    jedan korak napred, pa dva nazad.'

    Nažalost, potpuno tačno. Baš o tome sam i ja pričala u svom postu. Žalosno je to kako zakon u takvim slučajevima deluje. Gledala sam juče emisiju koja je bila posvećena pedofiliji, bila je reč o jednom slučaju gde je monah bio optužen za zlostavljanje dečaka, sud je presudio bez prisustva monaha, da bi se monahov advokat pobunio kako je presuda nepravedno donesena jer su kao pozivi za sud monahu stizali na pogrečnu adresu, te isti nije mogao biti pravovremeno obavešten o suđenju. Ma 'aj'te molim vas... Odoh na drugu temu, ali sam htela da dam primer kako se kod nas radi i kakvi se propusti prave.
    Veštice, svaka čast za post i svima pohvale za komentare, sem Urketu... Poštujem to što nas je pokušao nasmejati poslednjim pasusom u komentaru, ali posle ovakve teme retko se može izmamiti osmeh...

  20. zvezdica Dodaj komentar

    27 Sep 2007, 23:32

    Ma ovo je nesto jako pametno i potrebno sto treba uvesti ovde ... ma svuda, i ja sam potpuno ZA da se povede borba protiv nasilja (svih vrsta)!!!
    Sorry što juče nisam mogla da navratim na tortu, ali ti čestitam za devet meseci opstanka bloga i želim da nam bude tu još i još jer je tako dobar. Zaista mi se dopada ...
    HVALA na dobrodoslici i Vidimo se i u borbi protiv nasilja ;)
    Kiss & Peace

  21. Urke MMI Dodaj komentar

    28 Sep 2007, 06:47

    Biljana, moj zadnji pasus u komentaru ni najmanje nije bio sa ciljem da nekoga nasmeje, već veoma ozbiljan. Smajli „smeško“ kao simbol nade da postoji institucija ili jedinka koja može da reši problem „silovanja“ neukusom. Izvinjavam se što ti ne odgovara da i žene zlostavljaju, na najrazličitije načine, ali tako je (samo prikriveno).

    Mada, nisam drugo ni očekivao, ko još traži savet od žena za zaštitu od žena :'(

  22. biljana Dodaj komentar

    28 Sep 2007, 09:37

    * Urke
    'Baš ovih dana trpim na poslu nasilje žena na poslu nadamnom (dojadiše pevanjem nekih tupavih pesama). Kome da se žalim? :)'

    Uh, izvini ako sam ovo shvatila kao pokušaj da ublažiš temu i nasmeješ nas. Možda si i u pravu, pevanje tupavih pesama na poslu je teško zlostavljanje...

  23. bx228 Dodaj komentar

    28 Sep 2007, 16:50

    Jedna stvar koju aj ponavljam je... Vi s eorganizujete,vi govorite ajde ujedinimo se,a stvarna moch je u vama samima,odesh do klinca napolju koji zviznu malu kamenom,i polomi joj zub... Kazesh mu,kazesh svom drugu,drugarici,majci,nekome... Shiriti,delovati odmah.. Nije ovo zima,jesen,pa doshla moda da se brane zene,deca... To je zlochin,zlochin se ne kaznjava,ko ga ne akznjava,derite se ljudi,ne chuju majmuni... Je to malo varvarski,ali,ali ovo je Srbija... Srbijica u kojoj se sve to tolerishe,neka,neka,a jebiga,pa shta ti mislish,chu da ne oshamarim zenu,ko si ti da se meshash u moju porodicu... TO RELATIVIZIRANJE koje nadire,che nas satrti,sve,sve i loshe nam je zbog praznine u zivotima,i nemochi koje nam se nameche tim putem..Ljudi ,ok ja chu plakati za vas,za vashe modrice,i bolnice,ali,morate se boriti,jedini nachin DA POSTOJISTE and existirate je da se protivitie,branites,skachete kroz bunt i otpor... Ok,vi kazete a neka to je neshta tamo,a ok shta imam ja od toga,shta che meni to pomochi,shta chu ja sam... Ako ti krenesh,krenuche za tobom... Ako stanesh,ako staaaaaanesh,ako zaspesh,ubiche te na spavanju..Naslilje je posledica drushtvene gluposti i nezainteresovanosti za ishta sem svojih gluposti... I ja se osecham ponizenim,shto zivim u takvoj zemlji,dA,osecham se,ali verujem istovremeno,da nije sva takva,i da je to sasvim razumljivo,i da nas ima podosta,sve vishe,i vishe... Samo shto neke stvari trebaju da se ponavljaju,ALI NE SA GODISHNJIM DOBAMA i modama... pozdrav!Ja bi napisao blog,ali dok me nervoza od formatiranja prosleg bloga ne prodje,nish od toga... Inache,ko god da pokrene ovakvu,temu ja mu od srca zahvaljujem,i chestitam!

  24. Secret Dodaj komentar

    28 Sep 2007, 17:20

    i ja kazem STOP NASILJU!!!

  25. hyperblogger Dodaj komentar

    29 Sep 2007, 11:30

    svaka cast, vesticice.... ovi podaci su mi rasvetlili mnogo sto sta...znaci, neprijatelj vise nije ispred vrata, sad je iza njih...

  26. veshtica Dodaj komentar

    30 Sep 2007, 11:58

    @Urke MMI
    hvala na pozdravu. ajde od pochetka.
    naravno da su vrshena istrazhivanja, i ja sada nemogu tachno da se setim, ali to je jako, jako mali procenat. dakle, da ima i zhena koje su zlostavljale mushkarce. chak i fizichki.i to se krece, oko 1-2 % e sad ja se time bash nsiam preterano bavila, zato shto znam da je mahom zbog fizichkih predispozicija, zbog toga shto ova zemlja zhivi u kamenom dobu, ovde mnogo, cak neuporeivo cesa pojava da su zhene zlostavljane i ponizhavane na sve moguce nacine..u izrekama, u govoru, u ponashanj,u dobijanju posla, i tako dalje....u principu taj broj zaista zanemarljivo mali. statistichka greshka u brojevima. u zhivotu, i jedna zhrtva mnogo je.

    elem, da ne duzhim mnogo...ko shto rekoh u ovim temama bash umem da se zanesem..postoje i istrazhivanja o naslju zhena nad mushkarcima.
    a to shto se ne bave toliko njim, je zato shto ga skoro i nema.

    a to shto ti prichash o svojim koleginicama. hajde zabrani im, i onda ces vrshiti nasilje nad njima, jer im ne dash da budu slobodne, da se ostvaruju kao individue. i to shto su to tupave pesme z atebe, nisu za njih. ko odredjuje sta jeste, shta nije?

    dakle, imash tri opcije:
    1. pevaj i ti svoje pesme!
    2. pevaj sa njima :)
    3. okreni se i idi, trazhi posao na kome nema koleginica da pevaju tupave pesme...na primer nosi gajbice, em profitabilno, em nema koleginica ;)

  27. veshtica Dodaj komentar

    30 Sep 2007, 12:02

    @biljche
    ma ne skreces sa teme. sve je to deo uzhasnog sistema, drzhavnog i pravnog, uzhasno mnogo poremecenog sistema vrednosti..i tako dalje.
    ja ne znam shta da kazhem za pedofiliju...stvarno ne znam. strashno mi je. i strashno je kako ti ljudi nisu kazhnjeni. a opet jbg....a tek te fore i fazoni sa sveshtenichkim redovima...jao majko moja mila....

    a shto se tiche urketa, evo ja mu sve rekoh :)). i znash kako, jeste teshko da se nasmejemo posle ovakvih tema, ali ako svi neshto uradimo, ako probamo da damo svoj mali doprinos (ko shto jesmo i samim pisanjem chlanka) izmamicemo sebi osmeh.

  28. veshtica Dodaj komentar

    30 Sep 2007, 12:03

    @zvezdica
    svi smo mi za ukidanje nasilja, josh samo da svi i uradimo neshto na tu temu. hvala na chestitkama :) see u :))

  29. veshtica Dodaj komentar

    30 Sep 2007, 12:09

    @urke & biljche

    vidi urke, ono shto je biljche htela da kazhe i sht ja potpuno razumem ,jeste da iako se donekle govori o istom fenomenu, ipak mozhda nije mesto da u trenutku kada prichamo koliko su zhene zlostavljane od strane mushkarca, a video s chak i u procentima i to od strane koga...kada su silovane svakodnevno ne neukusom, nego..e. kada ih ponizhavaju, kada nece da ih zaposle zato shto trazhe mushko, ili hoce bash samo zato shto trazhe zhensko...(citaj za vatanje, i pip sa shefom).i tako dalje.... da pominjesh kako eto tebe koleginice siluju neukusom.

    izvini, molim te, tebe niko ne tera da radish tu, jel tako? po zakonu nisi obavezan. dakle to je tvoja odluka i tvoja volja. hoces pare, hoces da radish? e pa izvini, ali nisi vishe kod mamae i tate u stanu, nego si u svetu odraslih, gde moraju postojati kompromisi.ako neces, ne morash. doci ce na voje mesto u roku od dva dana, neko kome koleginice nece da smetaju.

    i drugo shta ja treba da kazhem..za svakog ko prodje na ulici a ne svidja mi se kako je obuchen..da me siluje neukusom? za radnje koje su odvratne..isto? itd...

  30. veshtica Dodaj komentar

    30 Sep 2007, 12:12

    @bx228
    potpuno razumem to shto prichash.zash kako ja se vec 5 godina, chak i malo vishe (ali volim da pricham ovo 5, samoj sebi delujem mladje ;)) bavim nevladnim sektorom, organizaacijama, seminarima, tribinama, na ovu i josh mnoge druge teme is domena krshenja ljudskih prava...
    ali kad vidim daljude stoje iza ove ideje, makar i na dva meseca, ma koliko mi bilo ono veshtachki i pomodarstvo, ako bar i jedna zhena iz toga izvuche korist...sve im je oproshteno :)

  31. veshtica Dodaj komentar

    30 Sep 2007, 12:13

    @ secret welcome to club ! :))
    @hyper da, upravo tako... :((
    thanks ;)

  32. quzma Dodaj komentar

    30 Sep 2007, 16:26

    Strašno! A što više razmišljam o uzroku problema - to ova misao biva strašnija. Uh, al' sam se spuc'o... :|

    Šta takvi ljudi, koji zlostavljaju svoje žene/devojke/majke/sestre misle o sebi? Kakav bih ja luzer bio kada bih digao ruku na svoju devojku? Sada jedva čekam da je vidim i poklonim joj nešto lepo... Tako ću se ja boriti protiv toga. ;)

  33. vastag Dodaj komentar

    01 Okt 2007, 21:27

    Dobar ti je blog...dobar je i izgled...jedino taj kalendar malo izvisi...ali dobre su i teme...nemam nista da dodam...sve ste rekli...samo reci da ne ostanu samo reci...covek treba da bude covek prvo u svojoj glavi..u svojoj porodici...na radnom mestu itd...i dobar primer se siri...malo sporije od loseg ali ...

  34. veshtichica Dodaj komentar

    18 Okt 2007, 01:13

    @quzma
    odgovor s amalim zakashnjenjem..
    ali drago mi je da te je ovaj tekst podstakao na jedno lepo delo, nadam se smao da si ga sproveo :))

    @vastag
    kalendar izbachen..
    a shta da ti kazhem..ja se, kao shto vec rekoh, protiv ovoga borim mnogo dugo, i svaki dan, i na mnogo nachina...

Dodaj komentar
Dodaj komentar





Zapamti me